Eerste week in Australië – mijn hoogtepunten

Hallo daar aan de andere kant van de wereld!

Hier nog wat nieuws uit het snikhete Sydney. Intussen ben ik hier een week maar het voelt véél langer. Ik kan mij het koude weer in België al niet meer voorstellen!

Afgelopen week ben ik nauwelijks alleen geweest. Het is leuk om 2 vaste vriendinnen te hebben. Dat valt binnenkort weg dus het zal weer raar doen om in mijn eentje te zijn. Hoewel Sydney mij bevalt, kriebelt het om verder te reizen. Ik kijk er enorm naar uit, maar het is met een bang hartje. Tijd om de natuur in te trekken en eindelijk kangoeroes te spotten!

Vanaf woensdag ga ik de oostkust afreizen met een hop-on op-off bus. Ik heb gekozen voor de maatschappij Loka, zij reizen met een lokale gids in kleine groepjes. Je bent dus vrij om ergens langer te blijven, maar toch ben je niet helemaal alleen. Bovendien heb ik voor volgende week een surfkamp geboekt. Ik zal dus die sukkelaar zijn die 20 keer na elkaar van haar surfboard valt 😉 .

Het hostelleven is even wennen. Momenteel verblijf ik in Wake Up hostel, geboekt via Kilroy. Dit is al één van de betere hostels, maar in de toekomst zal ik op goedkopere plaatsen verblijven om kosten te besparen. Ik verwacht mij dus aan nog minder luxe. Ik slaap hier in een gemixte slaapzaal van 6 bedden. ‘S Nachts word je altijd wel een paar keer wakker. De ene is aan het snurken, iemand anders komt om 4 uur ‘s nachts binnen en nog iemand anders moet om 6 uur vertrekken en besluit om zijn hele backpack overhoop te halen. Thank god voor oordoppen 😉 .

Het voelt zo zalig om volledig vrij te zijn en te doen waar ik zin in heb. Ik heb veel leuke momenten gehad deze week, maar dit waren voor mij de hoogtepunten:

De Bondi to Coogee walk

Onze hostel organiseerde woensdag de Bondi to Coogee walk. Dit is een prachtige wandeling die je langs de mooiste baaien en strandjes met helderblauw water leidt. Het is een beetje vreemd dat je plots door een kerkhof wandelt, maar er is duidelijk een reden waarom dit zo bekend is! Na de wandeling hebben we nog even gerelaxed op het strand. De filmploeg van Bondi Rescue was er ook. Nu versta ik hoe snel mensen in problemen kunnen komen in het water, de golven zijn enorm!

Party op Australia Day

Vrijdag, 26 januari, was het Australia Day. De nationale feestdag wordt hier uitgebreid gevierd. Wij zijn per toeval beland in Victoria Park waar vooral de Aboriginal cultuur centraal stond. Het was cool om te zien hoe ze hun lokale muziek combineren met moderne muziek. Ideaal om op te dansen!

Festival sfeer tijdens de Aboriginal optredens op Australia Day

De indrukwekkende Blue Mountains

Gisteren ben ik met Emma naar de Blue Mountains geweest, op 2 uurtjes met de trein vanuit Sydney. Wat een verademing als je al een hele week in een drukke stad verblijft! Het uitzicht op de eindeloze bossen, diepe kliffen, verborgen watervallen en canyons is indrukwekkend. Wij hebben een prachtige wandeling gemaakt met als afsluiter de Giant Stairway. We dachten om die trap te nemen als shortcut, maar dit was duidelijk verkeerd gedacht. Na 998 treden waren we helemaal bezweet en buiten adem!

Ook praktische zaken zijn geregeld. Ik heb mijn Australische bankrekening geopend, heb een Australisch nummer en mijn Medicare card is in orde (dit is voor de verzekering).

Zo hebben jullie al een idee van mijn eerste week.
Bij mijn volgende post zal ik de drukke stad al verlaten hebben. Ik ben heel benieuwd!

Tot snel!

PS: Volg mij zeker op Instagram! Ik post (bijna) dagelijks foto’s en verhalen over mijn avontuur.

2 Comments

1. alleeee, seg nie klagen eeeeee
    surfboard , 20 kee vallen in twarme zachte water
    als ge nen kadooo krijgt op uw 50 verjaardag leren snowboarden
    50 keer op u gat vallen ( op tzelde plekske )
    kvond fantastiesie 🙃 ( nie da vallen eee )
    na 5 u les kostn we tog een blauw ( alle kanten ) pistje na beneen
    (sorayas idee ,maar geslaaagd 😂)