Wauw, ik ben terug in de bewoonde wereld! Na de road trip in het westen van Australië kwamen we aan in Broome. Het was heerlijk om, na in een volgepakte jeep & tent te leven, een paar dagen te relaxen. Broome is een klein stadje in het noordwesten. De heerlijke 30 graden vleide zich als een warm dekentje over mij. Ik trok er vooral op met Sarah en Maria uit Duitsland. Onze hostel had eerder iets weg van een resort en de namiddagen aan het zwembad waren zo chill. De mooiste plaats in Broome vond ik Gantheaume Point. Beeld je in: rode kliffen, knalblauwe zee en walvissen in de verte. Do I need to say more…

Uitzicht vanuit het Gantheaume Point in Broome

Gantheaume Point in Broome

Zonsondergang met een biertje in de hand op het strand in Broome

Zonsondergang op het strand

Westerse stad

Intussen is het alweer tijd om aan de slag te gaan en die portemonnee te vullen. Vanuit Broome nam ik het vliegtuig richting het frissere Perth, een stad in het zuidwesten. Mijn teenslippers werden weer ingeruild voor nikes. De eerste dagen in Perth moest ik me echt aanpassen. Eigenlijk is het een heel normale, westerse stad. Maar net dát ben ik niet meer gewoon. Sinds april was ik afwisselend in de Outback en het noorden van Australië… waar alles toch anders is. Het is net alsof ik in een ander land ben. Het is niet meer zo afgelegen, geen Aboriginals meer…

Perth is niet zo groot en dus ideaal om met mijn (‘nieuwe’ tweedehandse) fiets overal naartoe te rijden. Zo ben ik al naar Heirisson Island geweest (om kangoeroes te spotten), botanical gardens, de haven…

Uitzicht op de skyline van Perth vanuit Kings Park

Uitzicht op Perth vanuit de Botanical gardens

Liggende kangoeroe op Heirisson Island

Kangoeroe spotten op Heirisson Island

Fietsende tomaat

Wat heb ik het onderschat… ik had me aangemeld bij Uber Eats om met mijn fiets eten te bezorgen. De hele dag rondfietsen en intussen wat van de stad zien, dat klinkt  toch goed? Dat Perth nogal heuvelachtig kan zijn, daar was mijn rood bezweet tomatenhoofd al snel het bewijs van. Dat ik na drie uur rondrijden helemaal bekaf zou zijn, had ik van tevoren ook kunnen weten. En dat mijn gebrek aan oriëntatie niet helpt, werd al snel duidelijk. Maar goed, ik ga ervoor! Al hoop ik dit toch te combineren met een ander baantje.

Foto op de fiets rondom Elizabeth Quay

Omgeving van Perth

Rondom Perth wil ik zoveel mogelijk bezoeken. De prachtige stranden, mooie natuurparken… Gisteren ben ik met twee meisjes naar Rottnest Island geweest. De Nederlanders kwamen er als eerste aan in de 17de eeuw en noemden het eiland ‘rat nest’. Er leven veel quokka’s, een soort kruising tussen een rat en een kangoeroe. Ze hebben het hoofd en de staart van een rat. Verder heeft hun lijf veel weg van een kangoeroe (zoals hun poten en buidel). Sinds ik dit weet zie ik precies enkel het ‘ratachtige’ en vind ik ze plots minder schattig 😉 . Het eiland zelf heeft me trouwens enorm verrast. De kustlijn was magnifiek en het binnenland was groen en heuvelachtig. Bovendien waren er verschillende meren. We hebben een hele dag rondgefietst!

Een quokka op Rottnest Island

Een quokka – enkel te vinden op Rottnest Island

Pink Lake op Rottnest Island

Pink lake op Rottnest Island

Ik heb nog twee weken te gaan in Perth. Mijn doelen? Als een fietsende gek eten bezorgen. Dit combineren met wat dagjobs. En als ik niet aan het werken ben, zoveel mogelijk zien. Want binnen twee weken vlieg ik naar Sydney om… tadaaa… mijn mama en Frank te verwelkomen! Samen gaan we drie weken op road trip tussen Sydney en Melbourne. Maar eerst Perth ontdekken 🙂 .